onsdag den 14. november 2007

min første lydfil og podcast

OK, start lige med at tjekke den:
http://lonem.podomatic.com/

Hey, I've posted my first podcast.
Check it out; I think you'll like it!
Title: lone's podcast
Episode: laura 1 episode
08_00 Enjoy!

Og nu kommer vi så til beskrivelse af hvordan jeg gjorde det.
Jeg startede for 5 timer siden, hvor jeg var afslappet i nakken og et smil på læben :-)

Jeg startede med at finde mit print af TEMA 3, og læste grundigt om Audacity og vupti så var den hentet ned.
Jeg legede lidt med lyden og indstillingerne og syntes faktisk at det gik ret godt - SJOVT. Jeg besluttede mig for at prøve at gemme en fil for at se hvor stor den var... nå ja, jeg skulle jo lige have hentet det der LAME ned... hm.. hvor var det lige jeg skulle finde det. Jeg vidste jeg havde set det er sted, men kunne ikke huske hvor... ledte overalt på BB. INTET.
Jeg læste på mit print af tema 3 for 16 gang (nu begynder jeg at bande) opdager at noget er understreget på printet.... føler mig meget dum...
Jeg går ind på BB og åbner tema 3 og følger linket der er understreget. NU KØRER DET for mig.
Får gemt den første mp3... kan se den er alt for stor i filstørrelse, retter lidt i indstillingerne under fanfbladet kvalitet og prøver igen... meget bedre.

Ok, nu gik jeg ind på podOmatic sad og læste i lang tid... hm havde jeg misforstået noget, skulle man ikke kunne loade sin mp3 fil op her.
Klikkede rundt, fandt et sted jeg kunne uploade, forsøgte med min fil, den kom op men jeg kunne ikke afspille den. Ved faktisk ikke hvad jeg trykkede på til sidst men pludselig virkede det :-)
Nu er det spændende at se om jeg kan få episode 2 af historien op når jeg får den lavet.

2 kommentarer:

Marc from podhead.net sagde ...

Hej Lone,

Velkommen i "klubben" :-) Det er godt at se nye danske podcastere. Jeg har tilføjet dit podcast til podhead.dks arkiv over alle danske podcast. Du finder det på www.podhead.dk under genren "For Børn". Hvis du får brug for hjælp så kig evt under punktet "For Podcastere" eller skriv til os på kontaktsiden.

Venlig hilsen
Marc
podhead.dk

madazz sagde ...

Det er sku underligt. Jeg har ikke fået nogen venner derinde..